HZ Profitools

Privacyverklaring

De privacyverklaring gaat over elke verwerking van persoonsgegevens van onze (potentiële) klanten en gebruikers van onze website, waaronder onze webshop Brimi.nl

Op deze pagina hebben we belangrijke informatie uit onze privacyverklaring voor jou samengevat in de vorm van veelgestelde vragen en antwoorden daarop. Zo vind je snel de informatie waar je naar op zoek bent.

Onze privacyverklaring is van toepassing op elke verwerking van persoonsgegevens van onze (potentiële) klanten en gebruikers van onze shop. Met persoonsgegevens bedoelen we informatie die direct of indirect te herleiden is naar een individu, zonder dat de naam van dat individu bekend hoeft te zijn. Denk aan klantnummer, adres, woonplaats, e-mailadres, telefoonnummer, cookie ID’s en financiële data.

Hierna worden alle persoonsgegevens en andere gegevens gezamenlijk ook aangeduid als gegevens.

We vinden het belangrijk dat onze dienstverlening betrouwbaar en transparant is. We gaan dan ook discreet en zorgvuldig om met je persoonsgegevens en we zorgen ervoor dat elke verwerking van je gegevens voldoet aan de toepasselijke wet- en regelgeving. Het is mogelijk dat wij onze privacyverklaring aanpassen als nieuwe ontwikkelingen daar om vragen. Je kunt op deze pagina altijd de laatste versie downloaden om op de hoogte te blijven van wijzigingen.

Wie verwerkt je gegevens en wie beschermt ze?
Voor de verwerking van je gegevens is HZ Profitools verantwoordelijk. Dat wil zeggen dat HZ Profitools vaststelt hoe en welke gegevens van je worden verwerkt, voor welke doeleinden en hoe lang. Wij verwerken je gegevens niet zonder reden en alleen als we die nodig hebben voor een of meer specifieke doeleinden. We zullen je gegevens nooit aan derden verkopen.

Artikelen kopen en laten bezorgen
De artikelen die je in onze shop koopt worden bezorgd door Postnl. Tijdens het bestellen verwerken we verschillende gegevens, zoals je gekozen betaalmethode en gegevens om je bestelling te volgen. Naar aanleiding van je aankopen kunnen we je aanbiedingen en informatie sturen via bijvoorbeeld e-mail.

Vragen, klachten, reparaties en garanties
Als je een vraag stelt of een klacht indient over een artikel, een verzoek indient voor reparatie, een beroep doet op je garantie of om een andere reden contact opneemt met de klantenservice, is het noodzakelijk om bepaalde gegevens te verwerken en te bewaren.

Marketing
Als je een account hebt aangemaakt en een of meerdere artikelen hebt gekocht, kunnen we je daarna benaderen voor marketingdoeleinden. Wij doen dit via verschillende uitingen en kanalen. Daarnaast kunnen we gegevens van andere partijen combineren met gegevens die wij al van je hebben. Dit laatste doen we alleen met jouw toestemming.

Intern marktonderzoek
Wij doen marktonderzoek om informatie te verzamelen over onze klanten en de markt waarin wij ons bewegen. Op basis van marktonderzoek kunnen wij onze shop en diensten verbeteren. Wij gebruiken deze informatie ook als uitgangspunt voor ons marketing- en communicatiebeleid. In elk stadium van het aankoop – en marketingproces analyseren wij het koopgedrag en de motivaties van onze klanten.

Anti-fraudeonderzoek
De branche waarin HZ Profitools zich bevindt, is fraudegevoelig. Daarom voeren we anti-fraudeonderzoek uit. Zo willen we financiële en/of reputatieschade voorkomen als gevolg van fraude. Jouw klantnummer kan worden misbruikt door anderen om te frauderen. Fraudepreventie is dus behalve in ons belang vooral ook in jouw belang.

Klanttevredenheidsonderzoek
Om je klantervaring, onze shop en diensten te verbeteren, hebben we inzicht nodig in de beleving en tevredenheid van onze klanten. Zie onze privacyverklaring voor de gegevens die van je verwerken voor dit doeleinde.

Welke gegevens verwerken derden van jou?
Voor het uitvoeren van diensten, het bezorgen van artikelen en overige activiteiten, krijgen we hulp van derden. Voor zover deze derden jouw gegevens verwerken in opdracht van HZ Profitools, doen ze dat als verwerker. Alle afspraken over onder andere beveiliging, geheimhouding en jouw rechten zijn opgenomen in de verwerkingsovereenkomsten die we met deze derde partijen hebben gesloten.

Hoe beveiligen wij je gegevens?
Jouw privacy is belangrijk, dus we nemen de beveiliging van je gegevens heel serieus. We hebben verschillende maatregelen genomen om ervoor te zorgen dat je gegevens veilig zijn en blijven. Bij de beveiliging van je gegevens houden we rekening met de eventuele verwerkingsrisico’s van je gegevens: bijvoorbeeld wanneer deze verloren gaan of onrechtmatig worden gebruikt.

Hoe lang bewaren we je gegevens?
In het algemeen bewaren wij je gegevens niet langer dan nodig is voor het doeleinde waarvoor we je gegevens hebben verzameld. Hierna verwijderen of anonimiseren we deze gegevens. Anonimiseren betekent dat we ervoor zorgen dat gegevens niet meer naar jou te herleiden zijn. Soms hebben we bepaalde gegevens toch nog langer nodig voor een ander doeleinde. Als dat het geval is, hebben wij daarvoor een grondslag en zullen wij ervoor zorgen dat deze gegevens alleen nog toegankelijk zijn voor dat doeleinde. Daarna zullen we natuurlijk alsnog je gegevens anonimiseren of verwijderen.

Welke rechten heb je als klant?
Je hebt als klant bepaalde rechten als het gaat om de verwerking van je gegevens door HZ Profitools. In je account kun je het meeste zelf regelen. Je kunt je gegevens inzien, wijzigen of een verzoek doen deze te downloaden. Maar je hebt bijvoorbeeld ook recht op verwijdering van gegevens en recht op overdraagbaarheid van je gegevens.